mandag 16. mai 2011

rare tanker..







Kan vel si at jeg er en undrer...Jeg satt og leste på tv2.no og kom over en artikkel om tatoveringer..noe ala hvordan du selv kan lage en tatovering av eyeliner og pudder:) Sitter her og tenker...er ikke det litt fjortis? Hva med skyggene? fargene? det som gjør en tatovering spesielt liksom...



Jeg har en tatovering selv..hadde jeg hatt råd så hadde jeg hatt mange flere:) helt klart.




Men hva er egentlig en tatovering?




Tv2.no skriver at tatovering stammer fra det engelske ordet tatto som kan spores tilbake fra det tahitiske tatu som faktisk betyr å marker eller å streke. En tatovering er en permanent tegning som utføres ved å stikke fargepigmenter inni huden.




Jeg må ærlig innrømme at jeg ELSKET følelsen før under og etter tatoveringen. Det var en blanding av mange følelser, redsel, glede, smerte og godt(!) Jeg må ærlig innrømme at smertene etterpå kunne jeg klart meg uten, men det var verdt det:) Var bare til å ligge på magen når jeg sov:) Et tips er å ha noen som kan hjelpe deg når det gjelder smøring hvis du som meg skal ta en tatovering på ryggen..ikke lett aleine:)




Jeg er snart ferdig sykepleier og vurderer en tatovering når jeg er ferdig. HINT HINT Sven:) Drømmen er: en tatovering fra skulderen og helt ned til håndleddet...Men kan godt nøye meg med noen fine blomster på leggen eller armen:)


Liker du tatoveringer?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen spor at du har vært her:) DET er bare koselig:)